SONY MUSIC FINLAND UUDISTAA ORGANISAATIOTAAN

SONY MUSIC FINLAND UUDISTAA ORGANISAATIOTAAN

Jatkossa Sony Musicin kotimaisia artisteja palvelee Artist Services- ja yhteistyökumppaneita Partner Services -tiimit.

Sonyn sisäisen Creative Teamin vetovastuun ottaa paluun musiikkibisnekseen tekevä Patrick Lindholm.

Tammikuussa 2020 Sony Musicilla aloittaa peräti neljä uutta työntekijää.

Sony Music Finland uudistaa organisaatiorakennettaan palvelemaan paremmin artistejaan ja yhteistyökumppaneitaan, kun vanhat markkinointi- ja commercial-tiimit korvataan uusilla Artist Services- ja Partner Services -tiimeillä. Artist Services -tiimiä tulee vetämään tammikuussa Sonylla aloittava Jannika Nyqvist (Director, Artist Services & Marketing) ja Partner Services -tiimiä Kaisu Pulli (Director, Partner Services & Baltics). Pullin vastuulla on myös jatkossa Baltian toiminnot sekä International Marketing -tiimi.

“Me haluamme jatkossakin keskittyä ennen kaikkea olemaan paras mahdollinen koti artisteille sekä yhteistyökumppaneille ja uusi sisältölähtöinen tiimiajattelu tukee loistavasti meidän strategiaamme ja tapaa tehdä töitä heidän kanssaan. Alan ilmapiiri on nyt muutoksessa ja vuosikymmeniä vallalla olleet rakenteet ja tapa toimia eivät enää palvele 2020-luvun musiikkiyhtiössä. Sonylle on rakentumassa diversiteettiä huokuva perhe, joka on eteenpäin ajatteleva, ymmärtää ja huomioi modernin artistin ajattelumaailman ja tietää kumppanuuden valtavan merkityksen. Kaiken kaikkiaan elämme Sonylla nyt innostavaa mahdollisuuksien aikaa, joka on ihanteellinen tilanne myös artistille”, Sony Music Finlandin toimitusjohtaja Henri Lanz kertoo.

Myös Sonyn Creative Team vahvistuu, kun aikaisemmin Universal Musicilla tuottajana ja markkinointitoimisto Supersonilla luovassa johdossa työskennellyt Patrick Lindholm aloittaa tammikuussa Sony Musicin Head of Creativena. Lindholm ehti viisivuotisen Universal Music uransa aikana olla kaksi kertaa ehdolla Vuoden musiikkivideosta Emma Gaalassa ja työskenteli visuaalisen markkinoinnin ja musiikkivideoiden parissa mm. artisteille kuten Mikael Gabriel, Robin, Tuure Boelius ja Pyhimys.


“Työni Universal Musicilla painottui artistien ja brändien visuaaliseen viestintään ja sen toteutuksiin. Supersonilla olen työskennellyt brändien parissa luovassa johdossa suunnitellen kaikkea yritysilmeistä markkinointiviestinnän strategioihin ja niiden jalkautuksiin. Artistien pitää jatkuvasti uudistua mutta jatkuva kehittyminen ja ajassa kiinni pysyminen on myös heidän tiimeilleen elinehto. Paluuni musabisnekseen johtuu kliseisesti rakkaudesta lajiin, mutta myös uusien linjanvetojen johdosta Sony Music on parhaillaan erittäin kiinnostavassa muutosvaiheessa. Odotan innolla että pääsen toteuttamaan meidän yhteistä visiota tämän päivän musiikkiyhtiöstä ja tuomaan uutta osaamistani sekä aiempaa kokemustani kasvavaan Sony Musicin jengiin”, Patrick Lindholm kertoo.

Tammikuussa Sonyn Partner Services -tiimissä aloittaa myös uusi Digital Manager Jere Palokangas  ja Artist Services-tiimissä Marketing Coordinator

Sanna Nyyssönen, sekä jatkaajo kesällä Sonyn vahvuuteen liittynyt Influencer & Promotion Manager Maija Niemi. Myös Sony Musicin taloustiimissä on tapahtunut muutoksia, kun Olli Sjöström aloitti syyskuussa Finance Directorina 1.7.2019 Juhani Raunion jäätyä eläkkeelle.

www.sonymusic.fi

www.instagram.com/sonymusicfinland

www.facebook.com/SonyMusicFinland

www.youtube.com/user/SMEFinland

TikTok: @sonymusicfinland